Nike

Inklúzie, udržateľnosť a sústavná inovácie sú pojmy, ktoré sa zapustili do DNA tejto značky. A samozrejme skvelý dizajn. Nike je svetový gigant, ktorý si pre seba dokázal urvat takmer 30% z celej trhu s atletickým vybavením.

JIde o jednu z najväčších a najstabilnejších firiem, ktorú obdivuje celý svet. Minimálne teda 150 miliónov fanúšikov na Instagramu. Phil Knight a Bill Bowerman začínali v šesťdesiatych rokoch, vtedy ešte pod názvom Blue Ribbon Shoes, ktorý si ponechali do sedemdesiateho prvého. O osem rokov neskôr prichádzajú s technológiou Air (= bublinka vzduchu v polyuretánovom obale, ktorá absorbuje energie z došliapnutí) čo sa spätne ukázalo ako jeden z najzásadnejších míľnika. O päť rokov neskôr podpísali zmluvu s Michaelom Jordanom, aby dali vzniknúť najobľúbenejším siluetám a svojím spôsobom aj sekundárnemu trhu (resell market). 2004 kúpili značku Converse. A od roku 2015 obliekajú NBA.

Nike nikdy neprestalo veriť vo šport a jeho silu dostať z kohokoľvek to najlepšie. Aj preto vytvorili globálny komunitu Play, ktorá skrze lokálne športové organizácie pomáha mladým dievčatám spoznať silu pohybu a tímovej športu. Navyše si uvedomujú vplyv módneho priemyslu na planétu: "Aby sme ochránili planétu, nečakáme na riešenie, vytvárame je. S cieľom chrániť budúcnosť športu sa naša práca na Planéte zameriava na uhlík, odpad, vodu a chémiu";

Just Do It!

Footshop